I ett off-läge

Hela jag är i ett off-läge. Ingenting blir gjort direkt. Men tänkte ge evetuella läsare en liten uppdatering.

Livet med tabletterna fortsätter, det är cellgifter, ångestdämpande, och massa piller som jag knappt vet vad de är till för. Mina psyk-piller behöver jag verkligen men alla cellgifter och sån skit som inte ens hjälper och som jag proppat i mig i flera månader nu, ska man verkligen behöva käka dom i evigheter? Jag är så trött på alla piller.

Jag mår väldigt dåligt. Jag antar att alla tankar gör att jag mår ännu sämre med. Jag är konstant trött, lever som en zombie och är i stort behov av hjälp stora delar av dagen.

I slutet av månaden ska jag åka till Västervik (typ 13 mil) för att göra en ny MR-röntgen av mitt huvud och kolla cystan. Det är 4 år sedan jag kollade sist och jag är orolig att det ska behöva bli operation denna gång. Jag vet inte om jag klarar av att överleva en sådan operation till. Jag tror inte jag har styrkan till det. Jag är helt enkelt rädd.

Sedan är en remiss på väg till medecinkliniken för att jag ska bli bedömd där angående den höga sänkan som jag lever med, och så verkar det som de ska kolla benmärg och sånt. Har inte fått någon tid dit ännu, men det lär säkert dröja.

Idag har jag träffat min läkare på psyk och hon är en ängel som verkligen kämpar för min skull och ser till attd et händer saker. Dessutom har jag en superbra samtalskontakt som hjälper mig mycket. Alltid något positivt mitt i allt.

Så all min energi går till att kämpa och orka fortsätta leva och klara av sjukhusbesök osv... Jag orkar helt enkelt inte med allt på internet nu. Jag har valt ut vissa sidor och saker som jag försöker besöka, men har helt enkelt fått ta paus från lite.

För övrigt är det mindre än en månad kvar till flytten och jag har inte orkat packa nåt ännu...

Kommentarer
Postat av: Maria

hej. Kul att se en uppdatering :) Välkommen till Västervik får man väl säga. Pratade nyss med en kompis i telefon och pratade om västerviks sjukhus samtidigt som jag läste ditt inlägg och vi sa det att här kan dom inte mycket och har inte mycket specialiteter, men tydligen kan dom en del eftersom du ska enda hit :)

Vad är MR-röntgen för nåt? Varför ska du göra den? Får du cellgift? Nåt jag har missat?

Kramkram

2008-09-06 @ 10:50:45
URL: http://mariamalmgren.webblogg.se/
Postat av: Sanna

Det var ett tag sen jag kommenterade, men jag läser ofta iallafall. Tycker att du är så stark och vet du, men får vara rädd. Det är helt okej. Och du är inte ensam. Vi är många som hejjar på dig. Kram!

2008-09-08 @ 12:35:45
URL: http://manulog.se
Postat av: psykiatrin.blogg.se

Hej darling.. fan vilken situation du är i..

du är en förebild för alla oss..



en notis är att det inte heter MR-röngtgen

utan Magnet Resonans Kamera/Undersökning.



KOlla gärna in sidan, lite nya inlägg och så.

Om du har roliga journalanteckningar eller inte har skrivit till

mej om din diagnos är du välkommen på [email protected]

Kram P

2008-09-09 @ 20:23:29
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0