En dag på sjukhuset

Idag har det varit en lång dag på sjukhuset och jag är helt slut nu.

Det började med besök på psyk hos min läkare och samtalskontakt där, och jag kommer börja trappa ner mina antidepp för att inom kort börja med en ny sort. Jag är inställd på abstinensen och att det kommer bli jobbigt. Jag har ju varit med om det förut. Men sen vet man ju aldrig hur det går från en gång till en annan.

Efter det var jag och lämnade blodprover på labb och idag var jag visst lite extra svårstucken, men men... de fick lite blod till sist.

Sen gick jag till vårdcentralen för att försöka få prata med min läkare där. Jag behöver få en remiss till antingen smärtkliniken eller medecinmottagningen. Men det var ju lättare sagt än gjort...
De har nåt skumt system där nu som jag inte förstår mig på. Först ska alla som kommer sitta och vänta på en sjuksköterska, det finns inga nummerlappar så det är på gränsen till slagsmål om platserna, och sen när man väl kommer in så får man inte chansen att träffa sin läkare för ärendet är inte akut. Tydligen får man inte ens beställa tid... Jag blir så trött. Men jag känner samtidigt att jag har gjort allt jag kan och orkar och vet faktiskt inte vad jag kan göra mer.

Ibland känns det bara som om det vore enklare att ge upp...

Kommentarer
Postat av: Maria

Ojdå, det var billigt. Kanske man ska satsa på det. Man kanske är bäst att försöka få ihop en hemsida först :)

Att ge upp är alltid lättast men tänk vad stolt man blir när man klarar sig igenom något och inte gett upp. Det är då man blir starkare. Sen är sjukvården helt sjuk, psykiatrin tycker jag är sjukast av dom alla.

Kämpa på! Tror på dig!

Kram

2008-07-21 @ 20:33:40
URL: http://mariamalmgren.webblogg.se/
Postat av: Miriam

Peppkramar kommer här: KRAAAAAAAAAAAAAAAAMAR!

2008-07-21 @ 21:55:53
URL: http://www.meramiriam.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0