En dag med böcker



Idag Har jag haft en riktigt lång läsardag ute i stugan.
På morgonen läste jag klart Vingklippt av Elisabeth Hermon som handlar om sanningen bakom stiftelsen Paradiset. Mycket intressant och skrämmande.
Sen läste jag boken Ett löfte till Nadia som är fortsättningen på Zana Muhsen bok Såld som handlar om Zana och hennes syter Nadia som säljs som barnbrudar till två män i Jemen.

Nu ska jag strax välja en ny bok och det är alltid lika underbart att välja bland högarna.

Mer om böckern som jag läser hittar ni på Jenniesboklista.com.

Kommentarer
Postat av: Maria

Shit vad du är duktig. Önskar jag kunde läsa lika effektivt. Jag älskar ju också att läsa men problemet är att jag blir så trött så efter ett tag somnar jag grrr Nu läser jag en bok av Torey Hayden. En av få böcker som hon skrivit och som inte är verklighetsbasserade även att man skulle kunna tro det. Det jobbiga är att det är en över 400 sidor lång pocket så det går inte i rasande fart precis :) Fick hem fler böcker i fredags och får antagligen några till imorrn hoppas Varje gång man får böcker så är det som julafton :)

Kram

2008-07-20 @ 11:02:44
URL: http://mariamalmgren.webblogg.se/
Postat av: Miriam

Wow, vad du läser! Jag lyssnar numera och det blir inte så mycket. Men i morgon börjar jag jobba så då borde det bli minst 2 * 25 min varje dag :)



Kram!

2008-07-20 @ 11:59:23
URL: http://www.meramiriam.se
Postat av: Maria

Jag använde också manufrog vid nåt tillfälle. Tyckte det var rätt bra om jag inte minns helt fel. dessvärre så minns jag nog inte så mycket av allt sånt nu, håller man inte på med det så glöms det lixom bort. Fast skulle jag börja igen så skulle det nog antagligen lossna rätt fort. Man vill ju inte ha för dyrt heller. Får man fråga vad du betalar för ditt?

2008-07-20 @ 20:58:59
URL: http://mariamalmgren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0