Menskopp

Igår kunde man läsa en artikel om Menskoppar i Aftonbladet. Jag hade aldrig hört ordet eller sett en menskopp innan så jag blev väldigt förvånad och nu undrar jag så klart... använder ni menskopp?
Jag känner mig lite skeptisk efter att bara ha sett den på bild, det ser ju inte så himla skönt ut om man säger så...

I varje fall satte jag igång och googla och det finns ju en hemsida bara om det. Där kan man köpa koppar för 269 kr. Och när jag googlade vidare så fanns det massa fler sidor. Varför har jag missat detta?

Jag blev grymt imponerad av den där lilla koppen ;-) men tycker ändå att det låter obekvämt.

Så använder ni kopp? Är det kanske något man ska satsa på?

Kommentarer
Postat av: Blå

helt klart!

ett av de bästa inköp jag nånsin gjort.

finns bara fördelar!

2008-07-15 @ 00:30:23
Postat av: SaraBr

Det låter väldigt slafsigt... klarar knappt av tamponger... kopp låter... lite förmycket för min del.

2008-07-15 @ 18:30:30
URL: http://www.sarabr.com
Postat av: Mikaela

Alltså, en tampong är mycket "slafsigare" och dessutom otroligt mycket mer ohygieniskt. En menskopp sitter säkert inne i slidan och känns inte alls. Den sitter fast med ett vakuum och är efter lite vana (efter två menstruationer är jag en fena på detta) mycket lätt att stoppa i och ur. Ungefär som de äckligt positiva reklamerna för bindor säger... Man märker knappt att man har mens! Du byter två gånger per dag och däremellan är det inga problem. Det här är verkligen en sjukt bra uppfinning, det är därför jag känner att jag måste göra reklam för den på det här obehärskade viset ;)

2008-07-17 @ 21:35:42
URL: http://stalkamig.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag har haft min menskopp i fyra år och jag skulle aldrig, aldrig byta tillbaka till bindor och tamponger! Jag rekommenderar menskoppen varmt!



Om du funderar på att köpa en och ogillar materialet i kondomer, så köp en i silikon!

2008-07-18 @ 09:32:55
URL: http://tureson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0